تاریخ ایجاد26/08/1398 12:00:00 ق.ظتعدادبرگ: 24 اسلایدقیمت: 6500 تومان
تعدادمشاهده4
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک یوتاکا Yutaka
بخشی از مطلب به طور کلی درک فاصله برای کودکان دشوار است . اما اگر اندازة فاصله ها با اسباب بازی، دوچرخه، یا جثة آن ها متناسب باشد، برایشان بیشتر قابل فهم ا ست. درک فاصله های بیشتر مانند طول و عرض خیابان، بلندی درخت یا عمق چاه برای آنان مشکل است . معمولا کودکان تا دوران بلوغ از ادراک صحیح فاصله های مکانی ناتوانند. حتی در دوران بلوغ هم غالباً اشتباه می کنند . از راه آموزش و تمرینهای خاص می توان به دقت و صحت نظر آنان کمک نمود. کودکان در دورة دبستان جهت های اصلی را به خوبی درک می کنند. ادراک جهت های فرعی اغلب دیرتر برایشان حاصل می شود . پس از شش سالگی بیشتر کودکان می توانند اشیاء را در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ از یکدیگر جدا کنند . اما اگر اختلاف آن ها اندک باشد درک آن برایشان دشوار است. درس جغرافیا به ادراک مفهوم مکان کمک می کند . بدین جهت تعریف های نظری باید همواره با تجریه های عملی همراه باشند . برای مثال اگر بخواهیم نوباوگان با مفاهیم دره، رودخانه، مصب و جز آن آشنا شوند، باید تا می شود این مکان ها را به آنان نشان داد یا دست کم شکلشان را برایشان کشید. تجربه های عملی، به کاربردن عکس و فیلم و قرائت کتابهای مخصوص به روشن شدن مفاهیم مکان کمک می کنند . هرگاه پرورشکاران در نظر داشته باشند که آموزش جغرافیا از جمله درس هایی است که با روش های عملی مشاهده و مطالعات تجربی بسی ار سازگار است، به اهمیت آن در رشد و پرورش شاگردان دبستان پی می برند. 3) مفهوم زمان کودکان مفاهیم زمانی را دیر ادراک می کنند . دلیلش آن است که شناخت زمان یا شعور زمانی معرفتی ذهنی است . طول زمان نیز برایشان چندان مفهومی ندارد . در این باره کافی است بگوییم که اگر کودکی ساعت ها وقت خود را صرف بازی کند طول زمان آن را کمتر از ساعتی می پندارد که صرف درس و مشق می کند. در آغاز زمان برای کودکان به معنای اعداد یا ارقامی در روی صفحة ساعت یا یک رویداد روزانه است . بعدها این ارقام و رویدادهای مشهود به صورت مفاهیم ذهنی زمان نمودار می شوند. چون زمان دارای معانی گوناگونی است و تنها به زمان حال بستگی ندارد، درک آن غالباً برای کودک موجب اشکال و اشتباه می گردد. معماری منظر محوطه ی این مهدکودک را شرکت sugawaradaisuke انجام داده است. این شرکت معماری با توجه به فلسفه ی بازی و نقش آن در پرورش رشد و خلاقیت ذهن کودکان طراحی منظر را انجام داد. طراحان برای طراحی کلمه ی Kindegarten به معنی مهدکودک را ریشه یابی کردند و فهمیدند این کلمه در اصل Children’s garden به معنی باغ بچه ها بوده است. برای تداعی مفهوم " باغ بچه ها" طراحان تصمیم گرفتند که مجموعه ای از 3 باغ را در محوطه طراحی کنند. 3 باغ گفته شده هر یک دارای مبلمان و وسایل متفاوتی هستند. نام این باغ ها به ترتیب مقابل است: "باغ جنب و جوش"، "باغ سکوت" و "باغ مسقف". این باغها به گونه ای منسجم در سایت قرار گرفته اند و تمام کودکان با هر سنی می توانند از آن ها استفاده کنند. در باغ مسقف استفاده از پارتیشنهایی شبیه به کوه در داخل باعث افزایش شور و هیجان در بچه ها می شود.
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک یوتاکا Yutaka , ,بخشی از مطلب ,به طور کلی درک فاصله برای کودکان دشوار است . اما اگر اندازة فاصله ها با اسباب بازی، دوچرخه، یا جثة آن ها متناسب باشد، برایشان بیشتر قابل فهم ا ست. درک فاصله های بیشتر مانند طول و عرض خیابان، بلندی درخت یا عمق چاه برای آنان مشکل است . معم,
درباره این سایت